Τρίτη 19 Μαρτίου 2013

Παράγοντες που διευκολύνουν ή δυσκολεύουν τη μάθηση - απόψεις των μαθητών

Παρακάτω καταγράφουμε τα αποτελέσματα από τις απαντήσεις 20 μαθητών της πρώτης τάξης ΕΠΑ.Λ. (ΕΠΑ.Λ. Θήβας, 2012-13), οι οποίοι παρακολουθούν το μάθημα επιλογής "Τεχνικό Σχέδιο" στις ερωτήσεις ερωτηματολογίου αυτοαξιολόγησης που δόθηκε στο τέλος του πρώτου τετραμήνου. Στους μαθητές ζητήθηκε να απαντήσουν τόσο ειδικά για το μάθημα όσο και γενικότερα αν θέλουν. Οι παρακάτω απαντήσεις αναφέρονται χωρίς κάποια ιεράρχηση.

1. Αυτό που με διευκολύνει να συμμετέχω περισσότερο στο μάθημα είναι:
- να ακούω τον καθηγητή μου
- ο καθηγητής
- να κάνω αυτά που λέει (ο καθηγητής)
- η ησυχία, λιγότερη φασαρία
- το χιούμορ των καθηγητών
- να μιλάει ήρεμα ο καθηγητής
- να μη σκέφτομαι κάτι άλλο αυτή την ώρα
- ότι ασχολούμαι στο σπίτι σχεδιάζοντας και φτιάχνοντας κάποια πράγματα
- να παρακολουθώ το μάθημα και να κάνω τις ασκήσεις
- να μιλάω με τον συμμαθητή μου
- ο καλός χαρακτήρας του καθηγητή
- να με βοηθάει ο καθηγητής
- να μου είναι εύκολο
- να δίνω προσοχή σε αυτά που λέει ο καθηγητής
- να εξηγεί καλά ο καθηγητής
- η ανάλυση του μαθήματος σε απλά πράγματα

2. Αυτό που με δυσκολεύει να συμμετέχω περισσότερο είναι:
- μερικές από τις ασκήσεις γιατί δεν τις καταλαβαίνω
- η φασαρία μέσα στην τάξη
- όταν μιλάνε όλοι οι συμμαθητές μου μαζί
- όταν μιλάω με τους συμμαθητές μου
- οικογενειακά θέματα / προβλήματα
- οι δύσκολες ασκήσεις

3. Αυτό που με βοηθά να κατανοήσω τις πληροφορίες και αυτά που πρέπει να κάνω είναι:
- να ακούω τον καθηγητή μου
- ο καθηγητής
- να ακούω προσεκτικά
- να προσέχω στο μάθημα
- οι εξηγήσεις από τον καθηγητή
- η ανάλυση του σχεδίου από τον καθηγητή μου
- η επεξήγηση των ασκήσεων από τον καθηγητή
- η σωστή εξήγηση και η σωστή σχεδίαση (του θέματος) στον πίνακα
- όταν όλοι συμμετέχουμε στο μάθημα
- η ομιλία του καθηγητή
- να ρωτάω περισσότερο τον καθηγητή
- να ακούω τον καθηγητή και να διαβάζω το μάθημα
- όταν είμαι απόλυτα συγκεντρωμένος σε αυτά που μας δείχνει ο καθηγητής

4. Αυτό που με εμποδίζει να κατανοήσω τις πληροφορίες και αυτά που πρέπει να κάνω είναι:
- ο χειρισμός των εργαλείων μου
- το να μην τις ακούω
- όταν μιλάω με τους συμμαθητές μου την ώρα του μαθήματος
- όταν χαζεύω
- το να φωνάζει ο καθηγητής
- η δυσκολία των ασκήσεων
- όταν έχω πολλά στο μυαλό μου και δεν μπορώ να παρακολουθήσω
- η φασαρία στο μάθημα

5. Αυτό που πρέπει να κάνω καλύτερα /αυτό πάνω στο οποίο πρέπει να εργαστώ περισσότερο είναι:
- αυτά στα οποία δυσκολεύομαι
- να δουλεύω πιο γρήγορα
- να προσπαθώ περισσότερο
- να διαβάσω πιο πολύ στο σπίτι
- να προσέχω πιο πολύ
- οι αποστάσεις (στο σχέδιο)
- η χρήση των εργαλείων
- τα σχέδια με όλες τις όψεις
- οι όψεις, γιατί με έχουν δυσκολέψει
- να γίνω πιο δεξιοτέχνης
- να κάνω συνέχεια όλο και καλύτερα σχέδια

Δεν υπάρχουν σχόλια: