Σχολικό Περιβάλλον

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

1. Μεγάλοι πίνακες ανακοινώσεων /αναρτήσεων
(Από φελλό ή, καλύτερα, ινσουλάιτ). Μπορούμε να τους τοποθετήσουμε στους τοίχους των διαδρόμων ή/και των τάξεων.
Οι πίνακες των διαδρόμων, μπορούν να είναι θεματικοί. Π.χ. Τέχνες (ζωγραφική, λογοτεχνία, κόμικς, μουσική ...), Οικολογία (περιβαλλοντικά θέματα, ΜΚΟ κ.λπ.), Υγεία (διατροφή, άσκηση, εργονομία, ψυχική υγεία, υποστηρικτικές δομές οικογένειας κ.λπ.), Ανθρωπισμός & Αλληλεγγύη (ΜΚΟ, κοινωνία των πολιτών, σχετικοί δημόσιοι οργανισμοί και υπηρεσίες), Μετανάστευση (κέντρα και δομές υποστήριξης μεταναστών) κ.ά.

2. Πίνακας ελεύθερης έκφρασης των μαθητών
υπό την ευθύνη του δεκαπενταμελούς ή των πενταμελών συμβουλίων τους. Μπορεί να είναι πίνακας αναρτήσεων ή ο κλασικός πίνακας κιμωλίας.

3. Τοιχογραφίες μικρές ή μεγάλες

Τοιχογραφία στο Πειραματικό Γυμνάσιο
Ηρακλείου Κρήτης, στα πλαίσια του προγράμματος
Mind Your Rights (http://ideomosaiko.blogspot.com/)
 Μπορούμε να τις δημιουργήσουμε σε κατάλληλους τοίχους του σχολείου (εσωτερικούς ή εξωτερικούς) ή των τάξεων
- να ζητήσουμε έκφραση ενδιαφέροντος /συμμετοχές από τα παιδιά,
- να προτείνουμε θέματα ή και συγκεκριμένα έργα και σχέδια
- να συναποφασίσουμε με ψηφοφορία ποια έργα θα γίνουν
- να πραγματοποιήσουμε τις τοιχογραφίες στο πλαίσιο σχετικών
μαθημάτων (π.χ. καλλιτεχνικά, τεχνολογία), απογεύματα, σαββατοκύριακα ή άλλες μέρες αργίας

4. Εξοπλισμός γραφείων και εργαστηρίου
Συχνά μεγάλες εταιρίες, τράπεζες και άλλοι οργανισμοί πραγματοποιούν ανακαινίσεις των γραφείων τους. Με κατάλληλη επικοινωνία (με την τεχνική υπηρεσία του φορέα ή την τεχνική εταιρία που πραγματοποιεί την ανακαίνιση), είναι πιθανό να προμηθευτεί το σχολείο χρήσιμα γραφεία, συρταριέρες, ντουλάπια και άλλα έπιπλα γραφείου.

5. Προσβάσιμο και διαρκές αρχείο περιοδικών, εφημερίδων κ.ά. εντύπων
Καθηγητές, γονείς και μαθητές μπορούν να φέρ(ν)ουν τέτοιο έντυπο υλικό στο σχολείο, και να το αποθηκεύ(σ)ουν σε προσβάσιμο χώρο (ντουλάπι, βιβλιοθήκη) για να χρησιμοποιείται για τις ανάγκες των μαθημάτων ή των εργασιών που δίνονται στους μαθητές. Θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για κολάζ, έρευνα πληροφοριών και εικόνων και για μαθητές που δεν έχουν άλλη δυνατότητα πρόσβασης σε παρόμοιο υλικό.

6. Μαθητική γωνιά
Θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε ένα χώρο στο σχολείο, όπου θα υπάρχει υλικό δημιουργικής απασχόλησης, ερεθίσματα θετικού προβληματισμού, παρακίνησης της περιέργειας και της διάθεσης για μάθηση ή απλά χαλάρωσης και συζήτησης των παιδιών.

7. Ανάρτηση αφισών ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης
στις αίθουσες ή στους διαδρόμους, για οικολογικά, κοινωνικά, ανθρωπιστικά, τεχνολογικά, επιστημονικά, θέματα τέχνης κ.ά.